Menu
Oppian
  • Kustantamo
  • Yhteys
  • Kirjat
    • kaunokirjat
    • tietokirjat
    • selkokirjat
    • lastenkirjat
    • oppimateriaalit
    • sanakirjat
  • Haku
Oppian

Aleksanteri Suuri selkokielellä

Posted on
Kirjan etukansi.

Aleksanteri Suuri selkokielellä on helppolukuinen tietokirja historian suuresta valloittajasta. Teos vie lukijan hurjille sotaretkille Kreikasta Egyptiin ja Persiasta Intiaan. Miten pienen Makedonian kuningas saattoi luoda valtakunnan, jollaista maailma ei ollut ennen nähnyt?

Jan Lundin kirja kertoo mihin Aleksanterin menestys perustui ja kuinka hän kohteli vastustajiaan. Aleksanteri Suuren kuoleman jälkeen hänen valtakuntansa hajosi. Mutta Aleksanterin vaikutus näkyy edelleen nykyajassa. Hänen maineensa elää ja kiehtoo ihmisiä tänäkin päivänä.

ISBN: 978-952-83-0031-1

Osta kirja: Adlibris

Selkokirjoja

  • Liisa PeilimaassaLiisa Peilimaassa
    Liisa on rohkea pieni tyttö. Hän menee peilin kautta outoon maahan. Liisa tapaa puhuvia kukkia, punaisen ...
  • Taistelu tulesta
    Taistelu tulesta on klassikko, joka vie lukijan 80 000 vuoden taakse. Ulam-heimon tuli on sammunut, ja ilman ...
  • Nenä
    Kapteeni Kovaljov herää ja huomaa, että hänen nenänsä on kadonnut. Minne nenä on voinut hävitä? Ukrainassa ...
  • Evakuoidut
    Äiti ja poika pakenevat sotaa. Kotitalo on pommitettu raunioiksi ja kylmyys ja nälkä kiristävät otettaan ...
  • Peter PanPeter Pan
    Peter Pan ei halua kasvaa aikuiseksi. Hän asuu kaukaisella saarella hukattujen poikien kanssa. Kapteeni ...
  • Merirosvon kulta
    Olet nuori siirtolainen, joka on matkalla Amerikkaan. Merirosvot hyökkäävät laivasi kimppuun. Miten selviät ...
  • Muistisairaan maailma
    Miltä muistisairaus tuntuu? Miten muistisairauden kanssa pärjää? Tässä kirjassa puhuvat muistisairaat ja ...

Haku

©2025 Oppian | WordPress Theme by Superb WordPress Themes